onsdag 9 maj 2012

Make You Mine - Del 6



- You don't look like a whore...You're beautiful. sa han tyst. 

Jag vände mig om och mötte hans blåa blick och jag såg att han verkligen menade det. Jag strök sakta mina fingrar över hans och log försiktigt innan jag kröp närmare och lutade mitt huvud mot hans bröst. Han la sina armar om mig och la sig till rätta i sängen. Jag somnade på bara några minuter, tryggt i Nialls varma famn.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Jag sträckte sakta på mig och gäspade stort innan jag slog upp ögonen. Det tog en stund innan jag kunde orientera mig men sedan föll alla bitar från igår på plats.  Jag vände mig om och tittade på pojken som låg bredvid mig och sov djupt. Han var så fin. Hans blonda hår var ruffsigare än vanligt och hans ljusrosa läppar var något särade och han andades lugnt. Ögonlocken fladdrade lite, som om han drömde något. Jag tänkte tillbaka på det som hänt under natten och log, han hade varit så omtänksam. Jag kunde inte motstå att stryka min hand över hans lena kind. Precis när jag gjort det så ändrade jag mig och drog tillbaka min hand. Han rörde lite på sig innan han öppnade sina ljusa blå ögon och tittade på mig. Till en början verkade han lika förvirrad som jag varit när jag vaknade, men sedan verkade bitarna falla på plats även för honom och han log sitt fina leende.

- Goodmorning. sa han med hes morgonröst.
- Goodmorning. svarade jag och besvarade hans leende.
Vi bara låg där en stund och tittade på varandra. Jag lyfte min hand och drog  mina fingrar genom hans blonda kalufs. Han höjde sin hand och mötte min. Hans fingrar flätades samman med mina och drog mig närmare. Mitt huvud hamnade alldeles under hans haka så jag låg så nära att jag kunde höra hans hjärta slå och känna doften av hans parfym. Det pirrade till i min mage och min puls ökade. Jag hade varit med killar förut, det här var inget nytt för mig, ändå kändes allt så annorlunda med Niall. Han var så ärlig, så äkta, det fanns inget ont i honom och han brydde sig om mig, gjorde mig sårbar. Men jag gillade det. Jag samlade mod till mig och höjde huvudet och mötte hans blåa blick innan jag slutligen lät mina läppar nudda hans. Det var bara en lätt puss, som för att testa om det var okej. Det var det, för han besvarade pussen. Det gjorde mig lite säkrare så jag pussade honom igen samtidigt som jag la min hand på hans kind och drog honom närmare. När våra läppar sedan särades och pussen blev till en mjuk kyss fylldes min kropp av värme. Pirret jag känt innan var ersatt med en miljon fjärilar som förvildat flög omkring i ett virrvarr av färger i min mage. Det var en känsla helt olik allt annat jag någonsin känt, det gick inte att beskriva.






Jag vet inte hur länge vi kysstes, kanske en minut, kanske en timme, kanske längre. Jag ville aldrig att det skulle ta slut, jag ville ha henne så nära hela tiden. Jag ville känna doften av hennes hår, värmen från hennes hand mot min kind, hennes mjuka läppar tätt emot mina, jag ville vara i det här ögonblicket för alltid. Hon avslutade sakta kyssen och mötte återigen min blick. Hon log och rodnade lite innan hon bet sig lite i underläppen. Jag log tillbaka och drog undan en blonda hårslinga från hennes ansikte och strök den bakom hennes öra. Hon öppnade munnen för att säga något men avbröts av ett dovt surrande. Hon klev ur sängen och sprang iväg mot hallen och började rota i en liten väska tills hon fick fram en mobil. Hon tittade ursäktande på mig innan hon svarade och kilade in på badrummet och stängde dörren efter sig. Jag suckade nöjt och log för mig själv. Jag hade kysst henne, eller nej, hon hade kysst mig och jag hade kysst tillbaka. Det var hon som började kyssa mig. Jag tog fram min egen mobil och såg att jag fått två sms från Liam. I det första frågade han hur jag mådde idag och i det andra undrade han om jag ville följa med in till centrum och äta lunch med honom och Zayn. Jag svarade snabbt att jag mådde bra och frågade vilken tid de skulle iväg. Klockan var snart kvart i tolv så vi hade i alla fall fått några timmars sömn. Jag reste mig från sängen och slet av mig tröjan och slängde den i ett hörn innan jag gick fram till byrån för att ta fram en ny. Då öppnades badrumsdörren och Hope klev ut. Hon stelnade till när hon fick se mig stå där med bar överkropp men sedan log hon bara stort innan hon gick och satte sig i sängen.

- It was Tracy. Her sister is getting married and she wanted me to come with her and help her pic a dress for the wedding. I have to go, sorry. sa hon och gav mig ett snett leende.
- It's ok. I'm meeting up with the boys to grab a pizza anyway. sa jag och drog på mig en blå t-shirt.

Hon log bara till svar innan hon gick in till badrummet och bytte om till sina egna kläder som tydligen hade torkat. Hon la mina kläder i en hög på sängen innan hon kom fram till mig och tog mina händer.

- Thank you for everything Niall. You're amazing. sedan ställde hon sig på tå och våra läppar möttes än en gång. Vi avslutade kyssen och jag öppnade munnen för att säga att det var lugnt, hon fick komma när hon ville. Men hon satte ett finger för mina läppar och gav mig en snabb puss innan hon gick ut till hallen och tog på sig sina skor. Hon öppnade dörren och klev ut i trapphuset och precis innan hon skulle stänga dörren hejdade hon sig.

- I trust you not to tell anyone. var det sista hon sa innan dörren stängdes mellan oss.

Jag duschade och gjorde mig klar för att möta upp killarna på en pizzeria i stan strax efter ett. Hela tiden tänkte jag  på det Hope hade sagt, hon litade på att jag inte skulle berätta för någon. Berätta vad? Om hennes pappa, om oss? Jag kände mig förvirrad. Jag suckade innan jag knöt på mig skorna och lämnade lägenheten.

Jag var först på plats utanför restaurangen men det dröjde inte länge innan Liam också dök upp.

- Hey man! How are you ? sa han och gav mig en lätt klapp på axeln.
- I'm fine. You ? sa jag och jag såg att han inte riktigt trodde mig.
- Come on, I can see that something is bothering you Niall. You know you can tell me?
Jag visste att jag kunde lita på Liam, även fast vi känt varandra så kort tid, så kändes han som en bror för mig. Jag började berätta det som hänt och när jag var klar var jag glad att han var den som kommit först. Jag ville inte att de andra skulle veta, inte än, och samtidigt ville jag inte sitta och tänka på det hela lunchen.

- So she just showed up at your doorstep in the middle of the night ? jag nickade som svar.
- And you slept in the same bed and kissed all morning? sa Liam som för att bekräfta att han hört rätt.
- Yes. And then she had to leave and she told me not to tell anyone.
- Tell anyone what ? About her father or about the kissing ?
- I don't know. sa jag och ryckte på axlarna.  I really don't know.
Mer hann vi inte säga för än Zayn kom gåendes emot oss och till min stora förvåning så var även Harry med.  Vi gick in och satte oss vid ett ledigt bord längst in i restaurangen och beställde varsin pizza. Vi pratade om gårdagen och skrattade åt Harrys missöde. Han skrattade till och med själv. Tiden flöt på och för en stund glömde jag alla tankar om Hope och det som hänt under morgonen.  När vi betalat och rest oss för att gå så plingade det till i min mobil. Jag läste snabbt smset och tittade upp för att möta Liams frågande blick.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Förlåt att jag är seg att uppdatera, men jag uppdaterar ju först när jag fått 5 kommentarer. :) 
Nu kommer ju Hopes perspektiv in lite mer också. Vad tycker ni om det? :) 
Å vem är egentligen det där smset ifrån ? ;) 

5 kommentarer för nästa del. 


7 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN! Awesoome :D

    SvaraRadera
  2. jag tycker det är bra med Hopes oxå!!!
    meeer!
    älskar verkligen din novell!!!!!<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  3. jättebra!
    snälla nytt kapitell!!!!
    <33<3<3<3<3<<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  4. Ååh jag får juh inte nog, hittade precis sidan och har redan läst allihop men kan inte få nog. Fortsätt!!! ;D <3

    SvaraRadera
  5. Jääättebra!!! Nytt kapitel!!!! :DD

    SvaraRadera
  6. Mer den är ju jätte bra

    SvaraRadera